2013. szeptember 19., csütörtök

Érdekességek ismét!

   
Track and Field:

Ez a hét is hamar eltelt megint. A hétfő délelőtti edzésen a kondiban a szokásos programot csináltuk, délután pedig egy kis dombra futás volt, talán az eddigi legelviselhetőbb edzés amióta itt vagyok. Ezen az estén még kaptam egy e-mailt az iskola nemzetközi csoportjától, hogy látták a Facebook oldalamon, hogy blogot írok és nem lenne-e kedvem az egyetem nemzetközi blogjára írni pár sort az élményeimről a későbbiekben. Egyelőre még nem adtam választ, mert rengeteg időmet elveszik az edzések és elég szűkös a napi rendem.

Kedden délután megint kemény edzés volt, hasonló a Brasilian-hoz, de most széltébe kellet átfutni a pályát megérintve a szélét, majd azonnal vissza, összesen 4x. Ezt a mókát összesen 7 körrel fejeztük be és nagyon meghaltam a végére megint. :D Minden edzés előtt és után használjuk az úgy nevezett "Foam Roller"-eket, amivel megnyújtjuk is kilazítjuk az izmokat.

A kép csak illusztráció :-)


A szerdai napi kondi volt az első éles nap, egész jól ment és majdnem a 80%-át betudtuk fejezni a csoportommal az előírtaknak, de sajnos nem volt elég időnk mivel 9-kor már kezdődik az órám. Idővel majd belejövünk és pörögni fognak az események, szóval be fogjuk tudni fejezni. Volt fekve nyomás 60x3, 45x5, 40x5, 35x4 - 15 másodperc pihenővel a súlyváltoztatás között, majd a Power Snatch-ből 4x(3x4) 15 másodperces pihenőkkel itt is.

Csütörtökön ismét az embert próbáló Brasilian volt, de most már sokkal jobban ment és csak 4x haltam meg közben. Viccet félretéve, sokkal könnyebben ment és úgy éreztem végig, hogy kontrolláltam a helyzetet, ettől függetlenül a második 600m elég kemény volt :) Holnap még egy laza kondi reggel egy edzéssel egybekötve és végeztünk is a héttel.

Két drog-tesztem volt a héten, összesen eddig 3 amióta itt vagyok. Az első két nappal az ideérkezésem után, a második szombaton, a harmadik pedig most hétfőn. Ezenkívül megvizsgálták a szívemet és minden egyebet és úgy tűnik, hogy minden rendben van :) A szívvizsgálatnál kifotózták az egyik képet maguknak, mert annyira megfelelő volt az elvárásoknak, hogy elrakták emlékbe. :D
A végén pedig jelezték nekem, hogy minden a legnagyobb rendben van és hogy nagyon egészséges vagyok (/cheers).


Social: 


Van még pár nagyon érdekes dolog ami a sulival kapcsolatos, mivel a tárháza ennek az egyetemnek úgy érzem, hogy kimeríthetetlen. Először is vannak Checkpoint-ok az egyetem területén, amin van egy sziréna és egy gomb ami alatt az "Emergency" szó szerepel. Ezek arra szolgálnak, hogy ha este későn sétálsz egyedül haza és valaki megtámad vagy molesztál stb. megnyomhatod és 60-120 másodpercen belül ott lesz egy rendőr a megadott Checkpointnál. Remélem ezt nem kell majd használom, de azért gondoltam elmesélem ezt is :D




A második érdekes dolog a ruha mosással kapcsolatos. Ugye van a Student ID-m amivel szinte minden működik az egyetemen így a mosógépek is. Tudsz pénzt tenni az ID-re (Cav. Advantage-nek hívják) és ezzel fizetni a mosásért és szárításért. Létezik egy weboldal, ahol még azt is meg tudod nézni, hogy van-e szabad mosó- vagy szárítógép abban a pillanatban a koleszodban, amikor éppen megnézed :D Ezen felül KÉRHETSZ SMS vagy EMAIL értesítést arról, hogy mikor végez a mosásod stb. :D Hihetetlen :D (http://www.laundryalert.com/cgi-bin/uva2571/LMPage?Login=True#)

A harmadik érdekes dolog, egy diákok által futtatott szervezet :) Előre szólok, hogy ez egy elég kényes téma lesz. Szóval a foglalkozásuk az, hogy ha hétvégén többet innál a kelleténél és a szobádat mondjuk összepiszkolod ilyen és olyan gyomorból eredő dolgokkal, vagy esetleg italokkal akkor $20 dollárért fejenként (szobatárs) feltakarítják az egészet és hoznak neked fánkot és kávét :) Igazán kedves gesztus és hatalmas ötlet szerintem :D A nevük "Hoos Hungover"! (https://www.facebook.com/pages/Hoos-Hungover/420120524765674?fref=ts)


Rengeteg fa és bokor van az egyetemen, ami nekem kifejezetten tetszik. Ebből adódóan azonban az állatok száma is igen csak nagy. Szelíd mókusok rohangálnak keresztbe az úttesten, de volt már olyan is, hogy átsétált velünk a zebrán :D Vannak nyulak is amelyeknek a mérete kb. akkor mint egy kiscsibe, ezekből kevesebb van és elég félénkek. Esti kocogás közben találkoztam 2 kígyóval is, de szerencsére időben észrevettem mindkettőt és sikerült átugranom őket. Nem tudom, hogy mennyire veszélyesek, de most úgy gondoltam még nem próbálom ki :D Találkoztam olyan állattal is amit egyenlőre nem tudtam beazonosítani, a lenti kép alapján segíthettek nekem (nem hód volt).






A buszokon úgy tudod jelezni, hogy le akarsz szállni, hogy meg kell húzni egy drótot ami a busz hátuljától egészen a legelejéig tart. Ez igazából hasonló a gombos rendszerhez, de sokkal könnyebben elérhető hiszen meg se kell mozdulnod az ülésből :)




Végre volt időm és meglátogattam az egyik templomot az iskola területén. Nagyon gyönyörű ez az épület is és amilyen sűrűn csak tudok hétvégente legalább egyszer megpróbálok eljutni ide.



Ezeken kívül még rengeteg olyan klub van ami hihetetlenül izgalmas. Sajnos az atlétika miatt nem nagyon tudok részt venni ezeken a foglalkozásokon, mivel általában ütközés van az időpontokban.





Education:

A héten beadtam az első dolgozatomat a Business, Ethics and Society órámra, jövő héten kapom meg rá a jegyet, amit nagyon kíváncsian várok :) Jövő hétfő a határidő az angol esszé (3 oldal) beadására az angol órámra, de már majdnem kész vagyok azzal is. Eddig minden rendben megy a tanulmányokkal és nincs a láthatáron egy "Mid-Term" doga sem (olyan mint a ZH).

Holnap részt fogok venni (09.20) egy Business előadáson, amelyet az egyetemen tanult diákokat fognak tartani, akiknek már elég jól működő cégeik vannak a Wall Streeten. Biztos nagyon érdekes lesz.

A hétvégén lesz még egy filmnézős délután a Töri órámmal kapcsolatban, amin egy forradalomról szóló dokumentumfilmet fog nekünk a tanár levetíteni, amely nem érhető el az interneten, csak 1 példányban van meg az egyetemen. Nagyon tetszik ez az óra egyébként, mert rengeteg új dolgot tanultam már most.


Köszi, hogy elolvastad a cikket :) 

1 megjegyzés: