2013. szeptember 15., vasárnap

A mindennapok...

Ebben a bejegyzésben egy kicsit a kajákról, az étkezésről meg úgy a mindennapjaimhoz szorosan kapcsolódó dolgokról fogok egy összefoglalót írni.

Először is talán a szállásommal kezdeném. Teljesen egyszerű elrendezésű a szoba, van egy ágyam ami kb 1,5 méter magasan van, egy asztalom amin vannak polcok és alul pedig fiókok, aztán egy ruhás szekrény, plusz az ágy alatt még 3 fiók. Minden szobában van AC (AirConditioner - Légkondi) szóval az időjárástól függetlenül mindig jó idő van :) Van hűtőnk és mikrónk is már, mivel a szobatársam Chris Rogers virginiai származású és otthonról tudott hozni hasonló dolgokat (nekem ez nehézkes lett volna az óceánon keresztül). Az idő múlásával sikerült nyomtatót is szereznünk és már a falamat is kidekoráltam pár poszterrel amit egyik nap lehetett venni az árusoknál az egyetem területén :D



Maga a Dorm (kolesz) belülről is rettenetesen modern :) 2013ban összesen 6 új kolesz épült ezen a területen és én pont a hegy tetején vagyok (O-Hill) a Kellogg nevezetűben az 5. emeleten, szóval tényleg a csúcson. A kilátás tökéletes, szinte látni az egyetem területének a felét a társalgó ablakából.


Mindenki aki az én emeletemen lakik nagyon barátságos és iszonyat jófej, szóval a hétvégéken a hangulat mindig garantált :) Ugyan alkoholt nem ihatunk, mivel 21 éves korig ez itt tiltott, azért mindig sikerül valahogy megoldani hogy a hangulat jó legyen :D


A szobatársam nagyon rendes gyerek, jól kijövünk egymással ami fontos, hiszen 1 évet kell majd együtt töltsünk. Aláírattak velünk egy szerződést ahol megállapodtunk mindenről ami a szobával kapcsolatos (ki takarít/mikor, ki hol és hogyan akar tanulni stb...) Minden szinten van egy felsőbb éves tanuló aki felügyel az első évesekre. A miénk egy John McNulty nevezetű 4. éves, aki teljesen korrekt és nagyon sokat segített mindenkinek az elején. Rengeteg rendezvény van külön csak az egyes kollégiumoknak, ilyen volt pl. a focimeccs előtti Tailgating. Ez egy zabálásról és beszélgetésről/hangulat csinálásra szolgáló bemelegítés a focimeccsre, grillezés formájában :)


Legutóbb egy olyan programot szerveztek, hogy mindenki oda kellett adja a fiúk közül az egyik nyakkendőjét az RA-nak (ő a felügyelő a szinteken nálunk John) aki a lány szinten lévő felügyelőnek odaadta ezeket aztán este kiosztotta random lányoknak az ő emeletükön. Utána elmentünk közösen vacsorázni ahol mindenkinek meg kellett találnia a párját a nyakkendő által.

Érdekes és vicces volt :) Volt még fagyi készítés, minden szobában volt valami alapanyag aztán körbe kellett járd a dolgokat és a végén egy finom tölcsér fagyi lett a jutalmad :) Erről sajnos lemaradtam az edzés miatt de nagyon pozitívumnak találom hogy ilyen sok mindenre odafigyelnek.

Christian Xavier Rogers - A szobatársam :D
Az első focimeccs is hatalmas élmény volt!!! Ennyi embert egy helyen ennyire összetartó csapatként még soha nem láttam, de főleg nem a magyar focimeccseken. Ritmusra tapsol mindenki, a legfrissebb zenéket játsszák ha épp a pályán szünet van, mindenki ugrál és szurkol és akkor is ottmarad a meccs végéig és őrjöng amikor a csapata elég rendesen kikapott :)



Nem foglalkoznak vele, hogy győzelemmel vagy vereséggel végződött a meccs (persze nyilván boldogabb mindenki ha nyertünk) mindenki rettenetesen jól szórakozik. Sajnos az élményt nem lehet szavakba önteni, mert ezt igazán átélve lehet csak felfogni.


A sulinak összesen 4 kajáldája van (O-Hill, Runk, Newcomb, JPJ), ebből az egyik csak sportolóknak van fenntartva és az ételek iszonyatosan finomak. Nem hamburgerről beszélünk itt hanem zöldségekről, salátákról, tésztákról és húsokról stb. A másik 3ban is ugyanezeket megtalálod, csak nem kapsz/szedhetsz annyit amennyit akarsz :D A Student ID-m (ami olyan mint egy bankkártya) segítségével tudok enni, ahogy bemegyek egy dolgozó lehúzza a kártyámat és már mehetek is. Kb. 10-féle étel közül lehet választani minden egyes étkezéskor és általában hatalmas sorok állnak, hogy megszerezzék az ebédjüket vagy épp vacsorájukat. A kajával is maximálisan meg vagyok elégedve, hiszen olyan Meal Plan-en vagyok ami megengedi hogy végtelenszer mehessek be és ehessek akármennyit bármelyik időpontban, amikor nyitva van a kajálda. Ezen felül a Student ID-men van még $150 plusz dollár, amit az iskolai boltokban levásárolhatok bármire ami étel/ruha stb... Ez főleg akkor jó amikor hajnali 2kor tanulás közbe megéhezem, és csak le kell mennem a 100méterre levő boltba és levenni a polcról amit szeretnék.



Ezen a hétvégén voltam a belváros egyik boltos részén és vettem pár ruhát meg más dolgokat magamnak :) Nagyon hasonlít a belváros Bonyhádhoz, hiszen nincsenek óriási 120 emeletes házak, hanem nagyrészt csak családi házakat lát az ember. Elköltöttem nagyjából 200 dollárt aznap, viszont a legjobb dolog talán most jön. A sportot űző tanulóknak az iskola minden félévben visszatérít $250 dollárt (ruhára és iskolai eszközökre), tehát amit aznap elköltöttem már vissza is kaptam :)


 Van egy lány barátom is Hartini Lestari a neve. Indonéziából származik, Jakartában született és az édesapja a második legnagyobb Broadcasting cégnek (TV) a vezetője. (Heh :D) Ő segít nekem nagyon sokat az eligazodásban, hiszen már elég régóta itt tartózkodik az egyetem területén.

 A suli és a belváros területén rengeteg buszjárat közlekedik amire a tanulók ingyen szállhatnak fel. Van egy App (program) iPhonera amit ha letöltesz tudod követni GPS alapján (van a buszokban), hogy hol van a busz amire fel szeretnél szállni és hogy a legközelebbi megálló pl. hol van hozzád / mikor ér oda ahhoz a busz. <3 21th Century <3.  Van külön programja az egyetemnek is "University of Virginia" amibe a legfrissebb hírek kerülnek be, illetve van rajta egy térkép amivel ha eltévedsz és tudod hova akarsz menni, akkor megmutatja a legközelebbi utat arra felé.

Akadnak persze olyan dolgok is amelyek nem biztos, hogy túl egészségesek, de egyszer ezeket is ki kellett próbálnom :D Ilyen pl. a Chipotle nevű étterem ahol egy hatalmas pitába kapsz mindenféle finomságot, de úgy meg van tömve, hogy ÉN alig bírtam megenni ebédre az egészet.
A másik jó hely a Boylan Heights ahol te magad állíthatod össze mit kérsz a hamburgeredbe. Ez nekem nagyon ízlett és hatalmas élmény volt elfogyasztani az első igazi hamburgeremet az USA-ban :)





A felsőbb éves atlétáknak saját panel lakásuk van az egyetemen kívül, hétvégente általában ott szoktunk melegíteni az esti programokra. Nagyon barátságos és jófej csapattársaim vannak, szóval eddig tényleg CSAK pozitívumot tudok felsorolni :) Az elmúlt 1 hónap talán életem egyik legszebb 4 hete volt és sosem fogom elfelejteni :) Pár random kép a végére még bekerül, de ez a bejegyzés most itt véget is ér.

A házifeladatok eddig nagyon jól mennek, ha rájövök, hogyan lehet felölteni dokumentumokat, akkor majd egy párat feltöltök hogy elolvashassátok amit írtam.










                                                          Köszi, hogy elolvastad :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése