2013. október 4., péntek

Recovery Week


Track and Field:


Nagyszerűen indult ez a hétfő is 6:30-kor reggel. Edzésre kocsival járunk, mert messze van egy kicsit a konditerem a szállástól és inkább tovább alszunk ahelyett, hogy gyalogolnánk. Az 5 személyes autóban általában 6-8an vagyunk bent, mert ugye sok jó ember kis helyen is sok jó ember... A hátsó ülésről megpróbáltam kiszállni, amikor megérkeztünk, és megfogtam az első és a hátsó ajtó közötti részt. Ugyanebben a pillanatban a csapattársam aki elől ült becsukta az ajtót. A probléma csak az volt, hogy a kezem még mindig az első ajtót markolta ebben a pillanatban... Szóval az ajtó becsukódott fittyet sem hányva arra, hogy a kezem ottmaradt. Elég szörnyű látvány volt, először azt hittem 3 ujjam eltört, de (az ajtón lévő gumi résznek köszönhetően) csak zúzódás lett a vége. Nem hátráltatott semmiben a héten hála istennek.

A hétfői kondi edzésen teszt volt ismét, fekvenyomás elsőként. Ezeket a teszteket azért csináljuk, hogy az edzők össze tudják állítani a képességeknek megfelelően a kondis edzéstervet. Nekem 80 kg-ot sikerült kinyomni háromszor, amivel a középmezőnyben helyezkedek el. A legtöbb 140 kiló volt ötször.



A hétfői edzés után a főedzőtől megtudhattuk, hogy ez a hét "Recovery Week" lesz, ami azt jelenti, hogy könnyített edzéseket csináltunk minden nap. Persze ez azt is jelenti, hogy a következő hét megint kemény lesz. Kedden futómunkát csináltunk, Szerdán pedig ismét konditeszt volt reggel, squat (guggolás) és push press (http://www.youtube.com/watch?v=g0gEsMc1JZ4). Háromszor sikerült 100 kilóval guggolnom és kétszer löktem ki a 60 kilót állóhelyzetben a fejem fölé. Teljesen elégedett voltam az eredményekkel, főleg a guggolással, mert abban csak egy-ketten előztek meg a több mint 30 fős csapatból. Pénteken a szokásos rajtokkal és gyakorlatokkal zártuk a hetet.

A héten történt még a csütörtöki edzésen, hogy 3 sas keringett a pálya körül. A főedző pedig azzal viccelődött, hogy ránk várnak, mivel az edzés végére halottak leszünk. Akkor nem volt vicces :)


Education:

Végre valahára megkaptam az első két jegyemet angolból. A tesztem A+ lett, az esszém pedig B. A tanár felajánlotta, hogy kijavíthatom jövőhétre a hibáimat az esszében és javíthatok a jegyen ha akarok. Visszautasíthatatlan ajánlat.

A zene órámon a héten nagyon érdekes témákat dolgoztunk fel és úgy gondoltam ezt megosztom veletek. A keddi órán a Gangnam Style és a "K-Pop" kialakulásáról beszélgettünk, ami igen csak érdekes kérdéseket vetett fel. Például, hogy egy múló műfajról van-e szó, vagy a későbbi időkben is megállja-e majd a helyét és profitot és hírnevet generál a producereknek és az előadónak.

A csütörtöki óra azonban még érdekesebb volt számomra. Az óra címe "Making Global Music" volt. Több projekttel is megismerkedtünk az órán. Mindhárom lényege a technika által létrehozott, emberek egyéni képességeit felhasználó  virtuális közösség/kapcsolatteremtés kialakítása volt.




Ami engem a legjobban megfogott az Eric Whitacre - "Virtual Choir"-ja (Virtuális Kórus) volt. Az ötlet zseniális. Eric egy karmester, és több dal írója. Egy alkalommal kapott az egyik saját darabjára egy videóválaszt YouTube-n amiben egy lány elénekelte az egyik részt a darabból. Innen jött az ötlet, hogy mi lenne ha rávennénk 50 embert, hogy énekelje el a saját hangján ugyanazt a dalt, töltse fel YouTube-ra a videót, mi meg majd összemixeljük az egyéni darabokat és így egy virtuális kórust hozhatunk létre. A projektnek hatalmas sikere lett. Ma már 8409 videót töltöttek fel YouTube-ra 5905 különböző előadótól (101 országból összesen), akik messze nem énekelnek perfektül.



A videó azt hiszem magáért beszél :) Szerintem zseniális! :)

Többet itt olvashattok róla: Eric Whitacre Virtual Choir pieces,

Az órán a másik két példát most nem részletezem, de itt olvashattok róluk többet ha érdekel



THRU YOU, Kutiman Mixes YouTube, http://thru-you.com/#/videos/1/
And a link to a New York Times article on Kutiman’s project:

Tegnap megvolt az első matek ZH-m is. Egyszerűbb volt, mint amire számítottam, mert órán sokkal nehezebb feladatokat gyakoroltunk a végén, mint amik a dolgozatban voltak. Másfél óra volt a 12 feladat megoldására, ami bőségesen elég volt, fél órán át csak ellenőrizgettem. Remélem, hogy legalább egy B-t sikerül begyűjtenem :)



Social:


Ma 23 °C volt itt, szóval majdnem megsültem még pólóban is. Remélem otthon nem fagytok meg azért :)

Találtam tegnap egy karórát a földön, amit végül az iskolai "elveszett tárgyak" facebookos oldalán át sikerült visszajuttatnom a jogos tulajdonoshoz :) /cheers

A héten először rendeltem az amazon.com weboldalról pár cuccot magamnak. Mivel "@virginia.edu"-s email címem van, ezért a kiszállítás mindenre ingyenes :) Az iPhone 5-höz a tokot szerdán rendeltem meg reggel és csütörtökön már a postaládámban volt délután :) Ma érkezett meg a másik souvenir, amit már nagyon régóta szerettem volna, hiszen mint sokan tudjátok imádom a World of Warcraft nevű játékot :D For the Horde :)



 Köszi, hogy elolvastad a bejegyzést :) 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése